zondag 29 mei 2011

"de laatste loodjes"

Zoo, alweer een ruime maand geleden.. Op de een of andere manier heb ik gewoon niet meer de tijd om vaker te schrijven. Eigelijk wel jammer, vele "details" gaan hierdoor verloren.
Wat er met de tijd gebeurt, ik weet het niet.. Nog maar 2 maanden, maar de komende jaar staat er erg onzeker voor. Ik ben er nog niet heel open over geweest, maar wat blijkt, er zijn nog te weinig aanmeldingen.

Ik had twee weken geleden antwoord gehad, ze gebruiken 19 aanmeldingen, en hebben er momenteel nog maar 11. Daar reageerde ik eerst heel luchtig op, totdat ik een droom kreeg. De opleiding ging niet door.
K*t.. Ja en dan??
Dat heeft me aan het denken gezet..

Kort samengevat: 3 mogelijkheden. Zo zeg mijn briefje eruit...

- 1: Terug naar Nederland .   Dat was  gevoelsmatig niet van toepassing, de persoonlijke reden laat ik hier liever achterwegen.
-2: Oostenrijk:      - Studie in Baden bei Wien
      - Kijken voor een andere studie
        - Het zijn allemaal 4 jarige opleidingen, vind ik te lang
        - Ik heb de C1 / Testdaf certificaat nodig van de Duitse taal... (Ben blij als ik over 2 weken de B1
           haal...)
      - Ik ga voor nog een jaar als Au-pair werken, zodat ik de duitse taal goed ga beheersen.
-3: Amerika:
     - Natasha gaat volgens jaar naar Amerika, en zorge bij mij ook voor een bepaalde kriebel in me buik,
        dat is ook tof, en dan ook engels leren.
        - Nadeel: ik beheers geen één taal goed... Oke, Amerika is ook weg van de baan.
Ondertussen heb ik me dus weer op de Au-pair site aangemeld, en ben ik totaal niet meer gefocust op Wenen. Als ik een leuk gezin in Graz of Tirol of waar dan ook zie, ben ik al te vreden. Belangrijkste is dat ik de taal nog beter ga beheersen!

Over twee weken (10 Juni) heb ik dus de B1-test.. Langzaam word ik wel zenuwachtig... Een paar weken geleden dacht ik nog, achja, doen we wel even. Ik oefen veel. De hoortesten doen we bij taalcursus. Maar het schrijven van briefen, en grammatica testen blijven toch best pittig. En ik ben zo bang dat ik bij de lees gedeelte domme fouten ga maken..

Gister was ik eerst wezen sporten en daarna is Natasha hierheen gekomen. We hebben een film en wat te drinken gehaald. In tegen stelling tot twee weken geleden (toen was ze hier voor "old-skool-babysitting" ^^ ) hebben we eerst samen duits geoefend. Toen zijn we tegen half 11 begonnen met film kijken, en lekker chillen. Ook in tegen stelling van twee weken geleden, hebben we vandaag lekker uitgeslapen. Tegen 12 uur hebben we de picknick klaar gemaakt en hebben we lekke plekje gezegt. Dan hebben we bijna 5 uur aan onze duits gewerkt. Het is erg gezellig, erg leuk, en erg leerzaam. Maar langzaam maakt het je nog zenuwachtiger!
En ohja! Af gelopen maandag was ik voor het eerst wezen joggen, en vandaag weer, goed hea?! Voor het eerst in me leven haha! Het is een leuke maar ook wel een pittige ronde..

Waarschijnlijk ben ik te streng voor mezelf, of ik heb te hoge verwachtingn, of ik wil te veel.. Ik weet het niet. Maar zo zag mijn lijstje eruit teon ik hier heen kwam:
 - 2 a 3 maal per week sport. Check. Meestal lukt me dat. Deze week 2x fitness, 2x joggen.
 - Afvallen, dat is een tegenvaller... Wat ik ook doe, gewicht gaat er gewoon niet af! Bah! :S
 - Tattoo, het idee is er, alleen het geld nog niet, dus dat schuiven we verder weg..
 - Rijbewijs, het lef is er denk ik, maar ook hier mist het geld nog,
 - De duitse taal, oke, dat gaat me toch nog redelijk goed af.

 Neckar mit Canstatter Wasen ^^

Maar mijn dagen zien er als volgt uit:
- Overdag natuurlijk werken, verschillend maar meestal tot 4/5 uur.
- Maandagavond is het sport (of joggen)
- Dinsdagavond is het taalcursus modul 6
- Woensdagavond is het sporten
- Donderdagavond is het taalcursus modul 8 (en bij modul 6 voorbij voor het huiswerk enz)
- De laatste weken was op vrijdagavond Aquarellcursus.

- Weekenden waren ook steeds weer volgeplant, 1 of 2 keer sporten, heb bij een schilderzaak een zaterdag mee gelopen, veel met Natasha gedaan, En ook had ik de verjaardag van Patrick en zijn we naar Canstatter Wassen geweest.
- De tijd die overblijft is: oefenen, oefenen, oefenen, oefenen.. Ohja, of het hele "Oostenrijk" gedoe uitzoeken, informeren, schrijven etc.


Canstatter Wasen
Wat ik eigenlijk nog wil doen:
 - Meer tijd voor schilderen, ik wil/moet ook nog ergens de tijd vinden voor de "afscheidkadootjes" Sowieso wil ik meer tekenen, of met me kralen / decopatch,..
- Meer tijd voor lezen
- Meer tijd voor "Ausflügen" maken.. Uitstapjes,of naja, nog bezoeken/bezichtigen zolang ik nog hier ben.

Maar ook de afgelopen weken zijn weer veel leuke dingen geweest.
Zo met pasen,,, pff dat is alweer meer dan een maand geleden! Naja, Gabi en Anika waren samen met Opa en Oma, Elke en Tine (zussen van Gabi) op vakantie naar Mallorca. Dat betekend, ik was samen met de Mannen thuis. Het was echt een leuk week. Natuurlijk pittig, maar ik heb er erg van genoten.




Zondag 1e Paasdag hebben we het rustig aan gedaan. Hier hebben ze ook met Pasen kadootjes (niet elk gezin hoor) Dus hebben we de kadootjes in de tuin gezocht. Daarna wezen koken, en heeft Willie bij ons mee gegeten. Toen hadden we besloten toch nog wat te gaan ondernemen, en zijn we naar Killersberg in Stuttgart geweest. En erg mooie park, erg gezellig, met dieren, fonteinen, een treintje, theater, carousels en natuurlijkde hoge toren (1 paal en daarom heen "hing" alles. Dat verliep zeer ontspannen. Geen stress, gewoon genieten. En dan zijn we nog bij Opa en Oma uit Sindelfingen geweest. (Was de eerste keer bij hun thuis haha!)

 Killersberg + Stuttgart
Killersberg
 Killersberg (een van de ingangen)
 Killersbergs Toren
 Killersberg, Paul genietend van de Carousel
 Killersberg Max: Winke Wink :D (Zwaaizwaai)
Killersberg

Maandag, 2e Paasdag zijn we samen met Mark, Lara en Leon (zij waren ook mee naar Denenmark) richting Bodensee geweest. Als eerst hebben we de Affenberg in Salem bezocht. Daar kan je de apen eten geven. Zelfs Paul heeft het gedaan (ben stiekem wel beetje trots op hem haha) 

Zooo en nu is het bedtijd! Weltruste, en misschien word het morgen vervolgd! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten