donderdag 25 november 2010

De realiteit

Wie allemaal me blog lezen, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik eerlijk moet zijn en niet alleen de leuke dingen vertellen.

Zo had ik de laatste tijd regelmatigede vraag: "waarvoor doe ik dit eigenlijk allemaal" door me hoofd spoken. Als ik "werk" sta ik er niet bij stil. Maar zodra ik alleen op me knusse kamertje zit, of in het weekend alleen op pad ga, vraag ik het me regelmatig af. Het leven in NL gaat door, en ook daar op een rap tempo. Ik ben niet op de hoogte van de nieuws, maar gelukkig heb ik wel regelmatig tot veel contact met de mensen die veel voor me betekenen. Toch kan het en eenzaam gevoel geven dat je niet even naar je vriendinnetjes kan gaan om te kletsen, of lekker shoppen of gewoon avondje bankhangen ofzo.
Hier heb ik nog niet echt goede vrienden of vriendinnen. Al moet ik zeggen dat ik momenteel nog niet heel erg bezig ben met contact leggen met jongeren uit de omgeving, Waarom niet? Omdat ik nu eigelijks andere dingen aan me hoofd heb.

Daarnaast was de afgelopen week een rare week. Allemaal rare dingen voorgevallen.
(een kleine greep uit mijn week (nee niet de ochtendbladen;)) die ik met jullie wil delen)

Zoals een lila was. Jaja, ik dacht ik zet een donkere was aan. Dat waren dus jeans, vesten, ondergoed, sokken, tshirts van Paul met witte randjes, joggingsbroek van Max met witte strepen en een paarse sjaal. Met me domme kop heb ik daar natuurlijk niet bij stil gestaan. En alsof lila dingen niet genoeg waren werd het erger. (wat tevens niet mijn schuld was haha!) Gabi had een kleurverwijderaar iets gekocht, en ik had nog gevraagd van gebeurt er niks met de andere kleuren dan? Nee die zijn kleur echt blabla. Ze kwam na anderhalf uur boven. "Lisa, dit geloof je niet, kom maar mee" Alles was een groen/grijs/kaki kleur. Anika pissed omdat een BH verpest was (wat ik eigenlijks best wel vond mee vallen)

Paul lag onder de kinderwagen. Max heeft op maandag ergotherapie, dinsdag logopedie (woensdag therapiehond die thuis komt, donderdag logopedie in Sindelfingen) en vrijdag Krankengymnastiek in een therapiecentrum in Magstadt. Regelmatig moet ik met Max die kant op, en af en toe moet Paul ook mee. Net zoals vrijdag. Ik alles al voorbereid, Paul had al boekjes gezocht om mee te nemen, buggy stond klaar met rugzak en deken etc etc. Ik wilde snel mijn sleutel halen van de keuken tafel. Paul zei toen tegen me ik duw, jij stuurd (zoals we het wel vaker doen) En op dat moment hing hij aan de kinderwagen (waar Max al inzat en viel de wagen om. Paul eronder. Oeps! Niks gebroken, niks rood of dik gelukkig, Maar naar therapie lopen met een kind op je arm, met een buggy berg af en allemaal rare bochten is niet makkelijk. En we waren nog op tijd ook.

Vanochtend was een ochtend, bah! Werd om 5 uur al gewekt door Paul, "mama, maaaaaaamaa! Mamma mamaa" En dan was het even stil begon het weer, dan hoor je hem huilen. Maar vanochtend had Max zijn eerste grote "aanval" thuis gehad. Hij heeft nieuwe noodvalmedicijnen, deze moet je in zijn mond leggen. Maar volgens Gabi duurde het "lang" voordat hij in slaap viel. En hij sliep niet lang. Mijn wekker ging om 6 uur, en dan zet ik hem daarna nog maals om half 7. Ik had me wekker weg gedrukt, veranderd. Maar vergeten om op "speichern" (opslaan) te drukken. En natuurlijk was ik weer in slaapgevallen (wat zelfden gebeurt) Komt Gabi me om 10 voor 7 wekken. Oeps! Dan tref je een Max aan op een matras, een slaapende Paul.
Uiteindelijk heeft Paul tot half 10!! (Erg lang voor Paulsbegrip!) geslapen. Maar Max was "vroeg" wakker. Max heeft de hele ochtend gezeurd, gejammerd, geschreeuwd. Hij was echt een puber! Buitenspelen met de jongens ging goed, kom je binnen begon Max weer. En twee kinderen die je niet alleen kan laten gaat niet samen met het huis aan kant houden. Dan moet je nog koken, opruimen etc. Nu heb ik hoofdpijn, niks aan mijn huiswerk kunne doen en bovenal moe!

De eerste sneeuw is gevallen. Delen van Baden Wurttemberg is al wit (zoals in het Schwarzwald) Hier heeft het meerdere malen gesneeuwd, maar blijft nog niet echt lang liggen. Paul was maandag ochtend 2x zo snel als normaal en waren we om kwart over 8 in Kindi. Anika rende in de tshirt naar buiten en probeerde de sneeuw in der mond op te vangen. Heerlijk om te zien hoe ze hier op sneeuw reageren! 

Nog iets raars, ik heb winterschoenen gevonden! Eindelijk! Haha.
En nog wat raarders en echt stom ook. Zaterdag dus eerst een bus kaart gekocht, daarna naar Breunigerland geweest (waar ik dus ook me schoenen ha gkocht) daarna gesport (alles op de fiets, jaja, zolang het nog kan fiets ik haha!) Kom ik thuis, voel ik wat prikken. Beugel van me bh kapot. Kut. En geloof het of niet, dinsdag het zelfde verhaal, alleen was die beugel in tweeen gebroken:s FIJN! Waarom niet...
Maar gelukkig ben ik ook snel geslaagd voor nieuwe(A) Haha

Daarnaast heb ik treinticket naar "huis" gekocht. Wat een gedoe! En raar. Staan de tickets op internet, kan je ze niet meer bestellen. Ga je bellen, zeggen ze moet je andere prijs categorie nemen. Bel je nogmaals word je echt super geholpen! Maar ik kom dus 16 december rond avondeten thuis. En ga in de ochtend van 23 december weer terug. Teveel leuke "verplichtingen" en kijk er echt naar uit om me oma, familie en vriendjes en vriendinnetjes te zien! Echt wat mis ik die!

En nu moet ik me omkleden voor taalkursus! Wat me nog op het volgende brengt.. Ik werd vorige week aangesproken door een vrouwtje uit de groep, en die vond mijn kledingstyle indrukwekkend. Ik keek haar aan van hoe bedoel je dat? Nou, de ene week kom je met een spijkerbroek, trui en sneakers, andere week met hakken, strakke broek en nonchallant tshirt, vervolgens kom je op je hakken met een rokje en zit je haar "chic" Dan kom je in een baggyspijkerbroek met een vrouwlijk shirtje. Laat ik maar niet beginnen over je nagels en sieraden. Ik dacht echt van heb ik weer XD Maar ze heeft gelijk, wat betreft kleding ben ik niet te pijlen. Ik vertelde Anika en die beschreef het als vrouwlijk, sportief, nonchalant, toch beetje alternatief, soms netjes (volwassen) ander moment "jong"  ghehe. Toen zijn we verder gegaan met elkaars nagels in verschillende kleurtjes te lakken ^^

Ik ga nu dus!
Tschuss!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten