vrijdag 29 juli 2011

Aftellen is begonnen

Zo, het was alweer te lang geleden! Het staat al een aantal dagen(bijna weken) op de planning, maar kon me er niet toe zetten. Met als gevolg dat je alleen maar meer moet gaan schrijven!


Oke, we waren bij 19 juni gebleven. En dat was een top dag! Ookal zat het weer (vooral sochtends) niet helemaal mee. Bij taalcursus hebben we het over een uitstapje gehad en uiteindelijk zijn we met 12 man richting de Bodensee geweest. Ik vind het daar heerlijk. Mooie omgeving, en een zeer grote meer met veel mogelijkheden.
We zijn vanaf Böblingen met de trein naar Konstanz geweest. Ongeveer 2.5 uur duurde dat, maar was erg gezellig. In Konstanz regende het, en dan scheen de zon, en twee minuten later regende het weer. Dat ging tot dat we op de boot waren zo door. Daardoor zijn we wat snel door Konstanz gelopen. Zo zijn we in de haven bij de Imperia (geen idee of ik het goed schrijf) geweest, door wat mooie kleine straatjes, langs de Zeplinmuseum, voorbij een grote kerk, een grappige fontijn met maffe figuren op naar de bus. Dan zijn we naar de boot gereden, en dan zijn we met de boot naar Meersburg geweest. Het is erg grappig, voor sommige mensen was het dus de eerste keer op een boot. Tim zei nog: "Huh, het land beweegt! LISA Help! Het land beweegt! Zo grappig!
In Meersburg was het gelukkig wat mooie weer, zonnetje kwam er lekker doorheen. We zijn een stukje aan het water gelopen, hebben wat gegeten en dan richting de haven. Dan zijn we het "centrum" in gegaan. Een heel smal klein straatje omhoog met veel kleine boetiekjes. Koffie gedronken (en thee en choco en bier en ijs) en vervolgens wilde we verder lopen naar de Burg. Maarja niet iedereen was slim. We zijn de berg naar beneden gelopen, de winkelstraat weer in dan weer naar boven. Komen we precies voor het koffiedingetje uit! Fijn! Maar maar, anders hadden we de geweldige optredden met Pipilangkous-liedjes en Sisteract-liedjes gemist, en bovendien het zeer grappige moment dat Tim de band naar beneden begeleide. Natasha en ik hadden zo'n buikpijn van het lachen, dat was een mooi moment^^
Bij de Burg boven had je een mooi panorama uitzicht op de bodensee, en daar hebben hele fotoshoots plaats gevonden haha!
Daarna zijn we langzaam terug gegaan. Maar het was een topdag! En iedereen was kapot! Haha!
P.S. de foto's komen in de volgende blog (die tevens duits geschreven is:))

Zo, maandag stapte Paul op zijn fiets. Ik was bijna een mama, zo trots haha! Gabi vertelde me dat Paul het in 2 minuten geleerd had. Wolle had hem een keer geholpen. Maar hij fietste weg, zonder problemen, geen een keer omgevallen, op en afstappen is "Babyleicht". Nou is Paul toch beetje laat met fietsen en heeft hij heeel lang en heeeel veel op zijn loopfiets rond"gesjeest". Maar dat had ik dus niet verwacht! (de foto's staan bij de vorige blog)

Het is trouwens vakantie hier. Pinkstervakantie. Dinsdag was ik met Paul, Elke (zus van Gabi) Julia en Florian naar het Steiffmuseum geweest. De handgemaakt knuffeldieren. Paul was zo verbaasd, levensgrote "knuffeldieren" en veel "oldtimer"speelgoed. Was een gezellig dagje.














Max was met Gabi in het ziekenhuis voor nieuwe onderzoeken en controlle. Wat goed verlopen is. De uitslag komt later dit verhaaltje.

Woensdag was een dag in de geschiedenis haha! Paul heeft voor het eerst bij Julia geslapen. Hij heeft daar wel vaker geslapen, maar dan sliepen beide bij Oma. Nu heeft hij echt bij Julia geslapen, wonder boven wonder!

Vrijdag kwam Jeanine! Wat vond ik dat leuk, een vriendinnetje hier! Ze kwam einde van de ochtend. We zijn samen met de jongens naar de bieb geweest (al had ik me in de tijd vergist, naja, kan gebeuren toch?) En daarna hebben de jongens op de parkeerplaats (waar een stratenparcour op geschilderd is) nog wat gefietst.
Smiddags met Jeanine in Sterni geweest, en savonds hebben we nog een ronde gejoggt! Arme Jeanine haha! (A) (Sorry zussie;))

Zaterdag zijnwe naar Stuttgart geweest. Wezen shoppen. Man wat zorgde Jeanine voor aandacht! XD Ik heb zo gelachen maar aan de andere kant ook verbaasd gekeken hoe mensen zonder schaamte en zonder te vragen foto's gaan maken. Daarna nog op de Fernsehturm geweest, wat een uitzicht! Bwah! ^^ Merk dan toch wel dat ik van hoogte hou :o






Zondag zijn we naar Ludwigsburg geweest, naar de Schloss, waar dus ook een oldtimer evenement was (kwamen we ter plekken achter). We hebben daar alles bekeken. Alleen de "sprookjestuin" niet. Maar het was erg mooi.
Met avondeten gezellig bij een pizzarie op de ("gothische")marktplaats en met de trein weer terug!
Haar ouders waren ook hier, en die hebben we af en toe gezien, ijs gegeten enz. Erg gezellig.












Maandag begon "de normale leven" weer. Jeanine is naar huis gegaan. En die muts is de hele shoptas vergeten. Dat kan serieus alleen Jeanine (A)
Paul ging weer in Kindi. Max had een aanval gehad, en is later naar school gebracht. Wolle was vandaag jarig, en smiddags heb ik met Paul muffins gepakken, en is hij fanatiek aan het tekenen geslagen.
Zo staat ook in me agenda dat het erg heet was deze week.

Dinsdag was een dag, Max zijn gehoorapparaat was weg. Max komt dinsdags om kwart over 3 thuis en om half 4 heeft hij logopedie. Dus dat is vanuit de bus gelijk in de buggie en gaan. Omdat het zo heet was (en de bus heeft geen airco, en Max kan niet zweten) heb ik hem nog mee naar binnen genomen en heeft ie in de keuken met water gespeeld (Max houd van water!) Daarna logo gehad, naar huis, snel omkleden en op naar oma omdat ze jarig was. Ik stond op het punt om met de fiets naar taalcursus te gaan, belt Gabi. Max zijn rechtergehoorapparaat was weg. Ik zoeken, ik kon me niet bedenken wanneer of waar het was, het is zo vanzelf sprekend dat ie ze heeft. En anders zegt ie zelf dat bijv. de batterij leeg is ofzo.
Woensdag werd de raadsel opgelost. Max hadden we natuurlijk niets gevraagd, we hadden verwacht dat hij daar geen antwoord op kon geven.
Toen ik smiddags de parkeerhuis in de kelder neer wilde zetten omdat Balou kwam, zag ik hem hoor. "Geparkeerd" in de garage. Lekkerding is die ook! Toen die thuis kwam vroeg ik Max erna, eerst zei hij: Hij is in school" toen vroeg ik het nog en keertje: Geparkt im Parkhaus" Die snotjong wist dus precies waar hij was. Wat hebben Gabi en ik gelachen, dan zie je maar weer, Max is niet dom.

Zaterdag was ik begonnen met het "afscheidsrondje". Zo was ik dus voorbij Isolde geweest, de mama van de sportschool eigenaar. Zij was elke zaterdag daar, en het is een super lief vrouwtje. Ik had nog een kleinigheidje gemaakt. Ze stond daar in tranen. Je bent een soort van kleinkind, bijna net een dochter van me geworden. En je bent een geweldige vertelster. Daar is het me nog een duidelijker geworden hoe eenzaam ze is. Ze vroeg naar me adres, en ik kreeg een week later een super lief kaartje met een kleine gedichte bundel over geluk en tevredeheid.
Ook was ik voorbij ed schilderszaak geweest om een bedankje te brengen, ook zij stelde het erg op prijs.



Daarna had ik de laatste "date" met Natasha voordat ze naar Moldavie vliegt. Ze had voor pasen een kadoobon gehad voor het Theremineralbad gehad. Daar hebben we een heerlijk middagje doorgebracht, wat gegeten en geproost op wat de toekomst ons brengt. Vervoglens nog in Breuninger een megaijs gegeten.
Man wat mis ik haar nu! De laatste maand is dan toch wel "leeg" zonder je maatje.

Samen met George! =)
Bij de laatste taalcursus(feest) zei George: Lisa, sinds Natasha weg is, lach je helemaal niet meer. En klopt ook wel, bij taalcursus waren wij de "clowns". Ik zei terug: "Maar maar, zij was mijn maatje, zij begreep mijn grapjes, en ik die van haar" En toen kreeg ik heel lief een arm om me heen. George komt uit Amerika, maar heeft niemand. Werkt hier en is alleen. Hij begreep precies zoals ik me voelde.


Die maandag is Max met zijn school op een soort schoolreisje geweest. En het is goed gegaan. Hadden we niet helemaal verwacht. Hij had een aanval gehad, maar dat is probleemloos verlopen met het noodvalmedicijn. En een keer een erge "kramp" waarbij hij op zijn bord geknalt is en een stuk van zijn voortand is afgebroken.


 Picknicken in de tuin
 Wat was het heet deze dagen!

Resultaat na een "werkdag" zonder kinderen. Nu hopen op beter weer zodat de andere kanten ook geschilderd kunnen worden.

Gabi had afgelopen week en deze week en geloof ook volgende week veel nakijk werk van examens. Het was dus een hele uitdaging om Paul bij Gabi weg te houden zodat zij de tijd en rust vond om na te kijken. Maar het was eigelijk een rustig weekje. Bij Alexia voorbij geweest, Julia opgehaald en naar Luigi (ijssalon) geweest, een hele dag weze schilderen, en de dagelijkse routine.

Zo, eerst maar deze uploaden, dan eten en deel twee schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten