maandag 16 augustus 2010

Week twee

Zo,
de laatste dag voordat we op vakantie gaan toch nog even snel een blog schrijven over de tweede week. Ook dit was weer een drukke week waarin we veel gedaan hebben.

Begin van de week was niet veel bijzonders. Maandag was het "girlsparty" van Anika. Voor een keer was er een openluchtzwembad s'avonds geopend. Daar is ze met al der vriendinnen heen gegaan. Was erg leuk en erg koud haha! Daarna hebben ze in de schuur op een groot scherm nog een film gekeken.

Dinsdag avond was er een bbq bij vriendene. Was erg gezellig maar koelde snel af en was toch best moe. Ik ben samen met Gabi en Max om half 10 naar huis gegaan. Gabi heeft nogmaals verteld hoe je Max naar bed brengt (vast structuur, regelmaat, het zelfde het zelfde en nogmaalshetzelfde) maar ook de medicijnen uit gelegd voor wanneer hij een aanval bekomt.

Woensdag avond heb ik samen met Wolle en Gabi duits geleerd. Dat was nogal komisch omdat (net zo als bij ons) je vragen gaat stellen hoe het in elkaar zit en hun dan geen antwoord weten of de antwoorden zijn zeer tegenstrijdig.

Paul moest van maandag tot vrijdag officieel naar Kindergarten, maar we hebben voor hem vandaag (donderdag) vrij gegeven. Ik ben samen met Paul, Max en Steffie met de S-bahn (regionale trein) naar de Porsche Museum geweest. Dit was voor de jongens een mega uitje, en de trein en een auto museum! Het was geen grote museum maar voor de jongens geweldig. Voor Max was in het begin al een oldtimer VW- Käfer (oldtimer Volkswagen kever) en voor Paul de politie auto's en een oude tractor! Max heeft de hele museum gelopen, maar dat was ook genoeg. We zijn aan het einde een hapje wezen eten en daarna met de S-bahn weer terug naar Leonsberg. Daar heeft Gabi ons opgehaald en is Steffie met ons mee naar huis gekomen.
S'avonds ben ik met het buurmeisje van hier tegenover (Kira) naar Breuningen geweest. Ze had een nieuwe MP3 speler nodig en haar moeder (werkt bij de slager) heeft aan Gabi gevraagt om ik mee wilde. Een erg leuk meisje en we hebben al een aantal dingen die we samen willen gaan doen wanneer we beide terug zijn van vakantie!

Vrijdag was weer een relatief rustig dagje. S'ochtends met Max gegeten, aangekleed, en ofcourse tekenen. Daarna heb ik Max naar oma gebracht op zijn fiets. S'middags ben ik met Max naar Krankengymnastiek gegaan. Hij was erg moe maar heeft daar goed zijn best gedaan. Toen we terug kwamen hebben we de muffins gegeten die ik heb gemaakt. Max heeft er gewoon 3 op! Er was ook bezoek. Een vrouw met twee dochters. Sophia en Anika (kleine Anika, 6 mnd). Zij heeft het down syndroom en via via zijn ze in contact gekomen met Gabi en Wolle. Ze wisselen hun ervaringen en kennis aan elkaar uit.

Zaterdag en zondag was voor mij niet zulke prettige dagen. Mijn astma nam weer de overhand. Ik was erg moe, weinig energie, zere oren keel neus gezicht gewoon alles. Daarom ben ik vandaag (maandag) naar de dokter gegaan. Ik heb dat alleen moeten doen omdat Wolle een afspraak had bij de bank en Max vanochtend een aanval had waardoor Gabi ook niet weg kon.
Het was lastig om duidelijk te maken wat er aan de hand is. Ik wilde ook duidelijk maken dat dit eerst komt en daarna hoesten en later ook de slijm in mijn longen. Maar meneer de dokter heeft geluisterd en zegt dat mijn longen schoon zijn en krijg dus een nieuwe neusspray(waar ik al direct resultaat van merk) en groene pilletjes?! Daarvan moet ik de bijsluiter nog lezen.
Het gaat hier allemaal anders, je krijgt namelijk een briefje mee van de dokter met zijn handtekening. De briefjes zijn er in verschillende kleuren (voor privat verzekerde, collectie en weet ik wat er allemaal nog meer is) Dan geef je het briefje bij de receptie af en krijg ej een nieuw briefje (zelfde kleur) met recept. Dan steek je de straat over en sta je in de apotheek. Als privat verzekerde (wat ik dus ben) moet je eerst zelf alles betalen, en daarna het gekleurde briefje opsturen. Echt waar wat een gedoeXD Volgens Gabi is het beter dat zij het boekwerk doet want daar kwam nog veel papierwerk bij kijken.

Nu zijn alle tassen zo goed als gepakt. De auto zo goed als ingeladen. Morgen gaan we dan naar Hamburg, word een lange rit maar gelukkig hebben we twee auto's en rijden we samen met nog een ander gezin.
Misschien dat ik het voor elkaar krijg om in de vakantie nog een blog te schrijven, en anders houden jullie er een te goed!

Tschüss! Liefs Lisa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten