donderdag 26 augustus 2010

Vakantie deel I

Zo, eindelijk een momentje dat ik mijn blog weer kan updaten!

We waren gebleven bij de vakantie met familie Kienle en Willekes. We zijn dinsdag om negen uur in de morgen van uit Magstadt weg gereden. Het is vanuit het zuiden nogal een end om met 5 kinderen in een keer door te rijden naar Denemarken en daarom hebben ze bedacht om 4 dagen in Hamburg te verblijven.

Rond 19.00 zijn we in Hamburg bij een soort jeugdherberg aangekomen. Na veel pauzes, files en wegwerkzaamheden eindelijk 'Hamburgheim' bereikt. 
We zijn die avond met ze alle bij een Pizzaria wezen eten en daarna met ze alle ook gelijk onze bed in gedoken!
De volgende morgen waren wij (onze kamer: Gabi, Wolle, Max, Paul en ik) om half 9 klaar om te gaan ontbijten. De rest had wat meer tijd nodig.. Lees 10 uur klaar voor ontbijt?! Haha! Samen met Paul, Max en Leon ben ik vliegtuigen gaan kijken. Het vliegveld lag er naast en de opstijgbaan die strak naast ons lag werd vandaag gebruikt. Het was geweldig voor de jongens.
Daarna zijn we met de Ubahn Hamburg in gegaan. Ubahn in normaal gesproken onder de grond maar nu was hij als een monorail boven de grond! Wat natuurlijk veel leuker is.
We zijn naar het gemeente huis gelopen, en daarna naar de haven. Daar hebben we een hapje gegeten (was ondertussen al tegen 2 uur) en zijn toen weer terug gegaan.
Daar kreeg ik te horen dat er kaarten waren voor "Der König der Löwe" maar dat niet iedereen mee ging. Gaby Willekes zou met de hond in herberg blijven en ook zou de iemand blijven voor Paul en Max. Ik had gezegd dan blijf ik hier wel met de jongens, gaan we nog naar vliegveld enz. Maar ik moest mee. Oke, Prima! Haha, ik heb de Leeuwenkoning niet gezien en wilde toch graag nog een keer zien. Wij met de Ubahn naar de haven, daar met de boot naar een eiland waar het theater lag. De musical was erg mooi, al was het wel pittig om hem continue te verstaan. Ik zat aan het gangpad en 4x kwamen er dieren langrennen en tot 4 keer over schrok ik kapot!  En savonds hebben we bij de Mac gegeten (lees half 11)

Donderdagmorgen bij het ontbijt had Max epeleptische toeval gekregen en blijf maar aanhouden. Bij het ontbijt Max toch maar op me schoot genomen. Daarna zijn we weer met de Ubahn naar Hamburg gegaan, daar hebben we ons opgesplitst, ik ben met alle mannen naar Miniaturen Wunderland geweest. Daar zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeel treinen in verschillende landschappen, met dag en nacht en knoppen waardoor dingen gingen bewegen. En Gabi was met de meiden gaan winkelen. Sávonds haddenwe weer bij de Mac gegeten en ben ik daarna nog alleen in het donker naar het vliegveld gegaan. Erg mooi. We hoorde donderdag en vrijdag de vliegtuigen niet meer want ze stegen en landen via een andere baan. Maar des ondanks zijn we elke dag meerdere malen naar de brug gelopen vanwaar je het vliegveld zag.

Vrijdagochtend ben ik met Max naar de brug gelopen bij het vliegveld. Op de terugweg kwamen we Gabi tegen en ze liep mee terug. Max was natuurlijk erg enthousiast en begon te "rennen" en voor dat we het wisten lag hij plat op de grond met zijn hoofd opengeschaafd. Dit was de eerste keer dat ik Max zag huilen. Eerste instantie dacht ik dat Max gestruikeld was maar later toen ik hem op mijn knie had genoemen kreeg hij weer een toeval. Nadat Max wat gekalmeerd was en de wond verzorgd te hebben zijn we naar een openluchttheater gegaan naar Winnetou van Karl May Spiele?! Erg gaaf gedaan met paarden en geweren enzo. Maar voor Paul was het toch teveel. Savonds hebben we bij de Griek gegeten.

Zaterdag hebben we de auto ingepakt en zijn we vertrokken naar Denemark. Dit was toch nog een pittig stukje. We hebben de sleutel net optijd kunnen afhalen en hebben ook nog net op tijd boodschappen kunnen doen. In de auto had Max wéér meerdere toevallen gekregen en heb ik de halve reis achterste voren gezeten. Bij aankomst in het huisje hebben we eerst de kamers snel verdeeld en waren de kinderen al in het zwembad! Maar uiteindelijk toch weer redelijk optijd onze bedjes weer in. Hier heb ik gelukkig een kamer voor mezelf, en heb gemerkt dat ik die nu ook wel nodig heb om even een moment voor me zelf te hebben.

Zondag zijn we thuis gebleven, het weer was grijs, af en toe regen. Ik ben gaan lopen langs het strand, dat is hier 2 minuten lopen vandaan?! Je kan hier echt mooi lopen, mooie planten, heide, duinen, boerderijen, plassen, dieren, zee, stenen alles! Maar halverwege begon het te regenen, en ook goed hard, was door en doo nat. Verder een beetje gelezen en met de jongens wat gespeeld. Savonds na het eten ben ik nog een rondje wezen joggen. (Ik kan niet echt tegen een dag hangen en continue aanpassen aan twee gezinnen, dus voor het eerst lukte het me om echt te gaan joggen!) Bij terug komst ben ik samen met de meiden en Leon het zwembad nog ingedoken. Voor we het wisten was het tegen 11e. (We waren rond 9 uur klaar met eten).

Maandag begon niet zo goed voor me. Ik ben opgestaan en er was niet zo veel aan de hand. Ben aan tafel gaan zitten om Max zijn ontbijt te geven en op een gegeven moment heb ik tegen Gabi gezegt ik geloof dat ik toch nog even ga liggen. Ik werd licht in mijn hoofd en alles werd wit en had het warm en ja, ging niet zo goed. Ik ben opgestaan en probeerde naar me kamer te lopen. Gabi vertrouwde het niet en liep achter me aan. Voor ik het wist was alles zwart. Ik hoorde ze praten en Gabi zei tegen de andere Gaby dat ze me voeten hoog moest doen en dat wolle een kussen en een natte washand moest halen. (achteraf toch komisch dat ik het echt gehoord heb (duits is deels gewoonte geworden, maar terwijl je flauwvalt het toch echt in je kan opnemen). Vervolgens hebben ze me op de bank gezet en eten en water gegeven. De hele dag had ik enorme stijve nek en zere rug. Daardoor natuurlijk steeds hoofdpijn. Smiddags heb ik samen met Max knockout op de bank gelegen en heb ik een boek voor gelezen. Savonds ging et echter weer mis. Ik zat weer naast Max om hem te helpen bij avond eten en een hoofdpijn ineens. Echt een migraine aanval. Ik ben toen maar weer naar me kamer gegaan, alles donker gemaakt en dan had ik het koud en daarna weer warm en wat een dillema. Toen kwam Max nog Gutenacht zeggen maar kon me niet goed zien (lag echt onder de dikke deken) en kwam echt zo ver me kamer in totdat hij me zeg en een aai kon geven. Daarna ben ik voor 2,5 uur in slaap gevallen. Toen ik daarna me kamer uit wilde komen om wat drinken en iets eten te scoren (had alleen een banaan en een broodje gegeten die dag) lag er op de grond een stapel papier. Alle kinderen hadden wat voor me getekend. Dat was echt erg lief. Vervolgens heb ik mezelf echt wakker gemaakt en ben ik anderhalf uur later toch mijn bed weer ingegaan. De volgende ochtend om 6 uur kwam ik er uit om thee en een broodje te eten en ben daarna toch weer in slaap gevallen. 

Dinsdag Ging een stuk beter. Max had zoals de hele week al in de morgen en af en toe ook in demiddag toevallen. Ze hebben hem nu een medicijn gegeven waardoor hij weer in diepe slaap komt. Daardoor zouden de toevallen ook minder moeten worden. Ik heb samen met bijde Gabi's Chulyn (de hond)en Max een groot ronde gelopen. We hebben ook nog wat boodschapjes gedaan in Bagenkop. Bagenkop heeft een mooie nette lieve snoezelige haven! Al kwam er een enorme regen en windbui aan! Einde van de middag zijn we met ze alle het zwembad in geweest.

Woensdag zijn we eindelijk echt de deur uit gegaan. Sochtends zijn we naar de bakker geweest. We zijn s'middags naar Tickon geweest, een kunstpark bij een kasteel. Het weer was beter, zon, minder wind. Daarna hebben we nog boodschappen gedaan en zat ik met Paul en Max in de auto te wachten en voor hte eerst had ik echt een heerlijk leuk normaal gesprek met Paul zonder dat hij piepte, schreeuwde, zeurde, huilde of iets. Want daar is Paul erg goed in. De rest van de dag was Paul naar mij toe erg open en gezellig. En hebben we natuurlijk weer gezwommen.

Vandaag (donderdag) is het weer erg goed. Maandag had ik gekeken wat voor weer het zou worden en het zou vandaag echt k*t weer worden. We hadden geen wind, dunne en weinig wolken en veeel zon! Heerljk de hele dag. Ben eerst gaan lopen met Max langs het strand en door de duinen en daarna thuis gezwommen. Daarna zijn we naar een strand met zand gegaan en de jongens hebben zich enorm vermaakt. Nu zijn we hier alles aan het klar maken voor de verjaardag van Leon morgen. De meiden hebben een hele avond programma gemaakt en ik geloof dat het verjaardags ontbijt er ook heel anders aan toe gaat.

Maar dat horen jullie later! Ik stop er nu mee!
Tschüss!
Lisa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten