woensdag 8 september 2010

Vakantie deel 2

Oke een beetje laat, maar toch een deel twee. Al moet ik bekennen dat er niet een grote onderscheid is met deel 1. We hebben veel tijd in het huisje, zwembad of wandelend (aan zee) door gebracht. We hebben een dagje gewinkeld, en dat is daar erg leuk omdat het allemaal kleine winkeltjes zijn met veel zelfgemaakte spullen, antiek of nieuwe trend van mode en interieur. Een dagje hebben de vrouwen (wéér) gewinkeld en ben ik samen met de mannen naar een boerderij/kasteel/windmolen geweest en dat was erg gezellig. Vrijdag ben ik met Max oppad geweest zodat Gabi en Wolle konden pakken. En dat was prima bevallen. Max zegt nog wel eens als hem de situatie niet bevalt gemene (en dan een naam) dus ook gemene Lisa. Nu heb ik Max zoveer dat ik zeg: 'Wat zei je Max" Dat hij even stil is en dan zegt: 'Lisa" stilte "Lisa is niet gemeen" Ik zeg: "En wat is Lisa dan? Max: "Liebe Lisa" Ik: " en Max?" Max: "Auch liebe Max" Heerlijk jong! 
Bij het avond eten heeft Gabi nogmaals benadrukt dat het voor het eerst was dat ze zo relaxd alles had ingepakt.

De volgende ochtend, (eindelijk) naar huis. Om 4 uur ging de wekker en we vertrokken pas tegen half 6. De kinderen waren gelukkig rustig en lief voor elkaar. Ze hebben nog een poos geslapen. Halverwege werd Anika niet goed en heeft over gegeven. Maar al vrij snel was er niks aan de hand. Anika is met Wolle verder gereden en Gabi en ik hebben ongeveer 2 uur het zelfde liedje; Mahia hi, (geen idee wat de orginele titel is haha) gehoord. En daarnaast heb ik ook een verhaal dat over 4 cds verdeeld was moeten aanhoren. Om half 9 waren we eindelijk weer in Magstadt. Max wilde niet naar huis, dus hadden we gezegd: we gaan naar oma. Tjah dat moet je ook langs oma. Uiteindelijk heeft Max bij om geslapen en hebben de jongens daar gegeten.
Zondag was een rustig dagje. Spullen uitgepakt. Gabi weer geholpen om in te pakken en verder eigenlijk niet zo veel.

Maandag zou Gabi samen met Max in een kuur gaan. Max blijft daar 3 weken en Gabi de eerste week en daarna om en om met Wolle. Paul begreep er niet zo veel van. En dat bracht ook de nodige problemen met zich mee. Ik was sochtends met Max gaan fietsen. (Max fietst op een grotere driewieler met een duwstok) en jij loopt er achter). Halverwege kreeg Max een toeval. (soort lichte epiletische aanval) en is met zijn hoofd op de grond gevallen. Dat zie je niet aankomen en hij ligt ook gelijk van de fiets. Hij heeft nu een klein sneetje bij zijn wenkbrauw, maar een groter probleem was, zijn bril was helemaal uit zijn verband. Ik gelijk nadat Max rustiger was en geen toeval meer volgde naar huis gelopen. Gabi was daar nog niet. Maar ik zag wel een rode auto weg rijden. Dat waren Gaby en Leon (die ook mee waren met vakantie). Leon moest naar het ziekehuis voor een medicijnen check. Hij had een infectie in zijn lichaam wat snel reuma kon veroorzaken en hij had dus veel (vieze) medicijnen nodig. Maar nu hoeft hij alleen elke zaterdag nog een spuit in zijn been. Dus helemaal blij. Daarnaast waren ze ook naar het ziekenhuis geweest want hun opa of de opa van Mark was zondag ochtend overleden (dat was dus niet lekker thuis komen voor ze). Ze hadden voor Max een kleine tractor mee genomen en ik ben met Max nog wezen tekenen. Daarna toch maar nar de opticien. Gabi was blij met me eigen inzet. (Ik hoor nu steeds meer dat het bij Miceldy (vorige aupair) allemaal anders was. Daarna was ik gelijk door gelopen naar de sportschool. Toen we terug kwamen gelijk Max in de auto gezet en hij is samen met Gabi vertrokken.

Smiddags was Paul echt een dillema. Julia (nichtje) was meegekomen. Gezamelijk gegeten, Julia en Paul samen gespeeld. Maar al vrij snel kwam Julia beneden: Wanneer word ik opgehaald? Paul was dus weer iets aant spelen waarbij de ander niet mee mag spelen en alleen toekijken. Op dat moment belde Jo (oom) hoe het ging en die kwam Anika terug brengen (die had bij Tobias geslapen) en nam Julia mee. Daarna werd  het alleen maar erger. Hij had voor de tweede keer een stinkie in die Hose. En ik had voor de tweede keer gezegt Paul, moet je op Topf  of Klo?(weet het nederlandse word niet)  Nee er komt niets meer blablabla.
Uiteindelijk was Paul moe tv aant kijken en riep Anika me. Ik geloof dat Paul stinkt zei ze. En ja hoor, voor de derde keer. Ik had gezegd van Paul, ik haal schone kleren als jij nu op Topf gaat. Maar hij vertikte het. En dan vertikt Lisa het ook. En wéér huilen en schreeuwen. Toen heb ik gezegd dan wacht je maar op papa. (die kon elk moment terug komen) Toen ging de deur open en stond Willie daar (buurman / oom van Gabi) en die keek me aan alsof ik de boeman was want ik liet Paul huilen en wilde geen schone broek halen. (Willie heeft geen vrouw en kinderen dus totaal geen ervaring of inzicht!) Ik ben weer rustig in de keuken gaan zitten en ben verder gaan leren. Wolle kwam terug en die gaf me groot gelijk. Hij is ook boos geworden op Paul, vooral toen hij er achter kwam dat het matras in de keuken ook nat was. Ik had het al beetje schoon gemaakt en overeind gezet (had geen idee hoe de hoes er af moest). Uiteindelijk wat gegeten. Zijn we naar een andere sportschool gereden en hebben we daarna tv gekeken. Tot dat Paul weer een stinkie had. Wolle was nu echt laaiend en heeft Paul onder de douche gezet. Schreeuwen, gilden, schelden, niet normaal.

De volgende ochtend ging het verder. Ik was benede aan het ontbijten en Paul riep mama. Ik ben naar boven gelopen en heb uitgelegd dat mama er niet is en dat ze met Max in het ziekenhuis is. Hij wilde mama bellen, huilen, schreeuwen... Ik ben naar beneden gelopen, geprobeerd Gabi te bellen, voicemail en heb Paul boven gelaten totdat hij rustiger was. Toen kwam hij beneden. Wilde niet eten, ik moest aan de andere kant van de tafel gaan zitten zodat hij met lego kon spelen. Toen moest ik helpen auto bouwen maar ik mocht niks doen. Ondertussen had hij nog niet gegeten, nogsteeds in zijn pyjama en nog steeds een humor waar je niet vrolijk van word. En natuurlijk kwam weer Willie binnen. Het was ondertussen bijna half 10 (meestal is Paul dan allang in Kindi (kindergarten) dus hij vroeg aan Paul waarom hij nog niet naar Kindi was. Paul had gezegt er is geen kindi, het regende. En begon over oma. En dat had Willie natuurlijk gehoord en ik moest Oma bellen. (Nu weet ik wel beter, maar toen op dat moment...) ik oma gebeld, oma kwam gelijk en praatte op zo'n manier alsof ik een nietsnut was en niks kan. Ik afgesproken dat oma hem bij Kindi ophaald en ik om 5 uur Paul bij oma ophaal. Daarna had ik alleen Anika thuis. Gelukkig klikt het daar goed mee. TOen belde oma. om te zeggen dat ik Paul om 5 uur op moest halen (wat we al hadden afgesproken) en of ik de keuken wilde zuigen en dweilen. Lief bedoelde maar ik weet heus wel hoe ik een huishouden moet doen. De vaat was weg. alle wassen van de vakantie was weg gewerkt incl. strijken. Dat is niet mijn werk maar deze weken zijn iets anders dan normaal en je laat het ook neit liggen. Dus ik had werkelijk even een WTF moment en ben behoorlijk pissed geworden op de situatie. Ik heb daarna boodschappen gedaan, Anika heeft gekookt, ze heeft me geholpen met duits studeren en hebben onze eigen dingetjes gedaan. Nadat ik Paul had opgehaald heb ik hem lekker bij Anika voor de tv gezet. Ik kon niet veel meer hebben en toen Wolle terug kwam begon hij er gelijk over. Hij zei dat het niet erg was, dat ze erg blij met me waren en dat ik Paul tijd moest geven. Maarja, daar heb je niet zo veel aan.....

Vanochtend ging het beter. Paul was eerder beneden dan ik (5 min) en zei gelijk" du darf nicht zu unter gehen" blablabla... ik doorgelopen, thee gezet, yoghurt gepakt en gaan ontbjiten. Paul kwam af en toe binnendruppelen maar wilde niet eten. Ik heb Paul geroepen en gezegt dat ik een verrassing had. Had zo'n kindersuprise ei in een legoeidoosding gedaan. Ik heb gezegt dat ik het ook moeilijk vind maar dat hij me moet helpen. Ik heb gezegd van ga je me vanmiddag helpen met iets schilderen voor mama en Max. Je kan tot half 9 spelen, dan gaan we je aankleden en om kwart voor lopen we naar de bakker zodat je vers broodje hebt voor kindi, Bakker werd geskipt want Willie moest meelopen. Om 1 uur Paul weer opgehaald, en hebben we aardappelsmileys gegeten. Paul blij. Daarna geschilderd. Paul blij. Toen hoorde hij dat Anika naa de bios ging. Paul niet blij. Anika had opa en oma gebeld om te vragen of ze haar naar de bios konde brengen. Toen kwam oma ineens Paul ophalen waar ik geen benul van had. Gelukkig had ik net paul een schoon tshirt aan getrokken had de pannen en mand van oma al klaar staan om mee te geven. (goed voorbereid hea?!) Ik dacht ik laat ze een poepie ruiken. We hadden ook afgesproken dat ze Anika om 4 uur zouden ophalen, haar naar Sindelfingen brachten en daarna Paul hier weer afzetten. Om 5 uur nog geen Paul. Belde oma om 7 uur, is Wolle nog niet thuis? Wil je zeggen als die daar is dat hij Paul kan ophalen? Op zo'n manier dat ik he niet mocht. Prima! Ga ik lekker verder me spelletje spelen.

Daarnaast had Gaby (die mee was op vakantie gebeld) die had van oma gehoord dat ik het gister niet echt meer zag zitten. Als der wat was kon ik der bellen of naar de toe komen. Ook Wolle had 2 keer gebeld om te checken of alles oke was.
Voor morgen heb ik vanalles geregeld. Ik heb een afspraak bij de sportschool om me in te schrijven, ik ga me inschrijven voor de taalcursus en ik ga naar Breuniger proberen te fietsen (overdekte winkelcentrum). Even momentje voor mezelf en alle dingen regelen zodat ik verder kan. Ook heb ik iets van ik doe het lekker alleen. Ik kan het dus ik doe het. Nu hopen dat ik nieuwe mensen ga leren kennen buiten deze familie om.

Ik moet ook bekennen, ik mis Max. Max was blij je te zien, gaf je een aai, was blij met je aanwezigheid of met de simpele tekeningen die je voor hem maakte. Je kon hem meenemen rondje lopen of samen met hem op de bank ploffen boek lezen. Met Paul is alles onmogelijk en je moet je bij alles aan Paul aanpassen. Maar bij Lisa zijn er grensen/disipline, zijn er prioriteiten en regels. En tjah..dat gaat niet helemaal samen..

Ik ga ook maar optijd slapen, geen idee wat me morgen te wachten staat..

Foto's komen nog, die zet ik op mijn hyves. Wanneer ik tijd en zin heb haha!

Tschüss!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten